alert
Optimale beleving

Deze verouderde browser voldoet niet aan de kwaliteitsstandaarden. Uw gegevens kunnen daarom niet volgens de veiligheidseisen worden opgehaald. Het patiëntenportaal ervaart u het best met Mozilla Firefox, Chrome, Safari of Microsoft Edge.

{}

Veelgestelde vragen

Om mijnAnna te kunnen gebruiken, moet u over een DigiD met sms-functie of de DigiD app beschikken. Heeft u geen DigiD met sms-functie of de DigiD-app? Op www.digid.nl kunt u uw DigiD-gegevens bekijken en uitbreiden. Daar leest u ook meer over het gebruik van de DigiD app. Let op: het duurt een aantal werkdagen voordat de aanvraag voor een DigiD en extra sms-controle is verwerkt. Om veilig in te loggen heeft u nodig: een computer, tablet of smartphone met internetverbinding, een telefoonnummer (vast of mobiel), een geldig DigiD met extra sms-controle, of de DigiD-app.

Iedereen die in het bezit is van een BSN dat gevalideerd is door het Anna Ziekenhuis en die bij het Anna Ziekenhuis als patiënt staat ingeschreven kan gebruik maken van mijnAnna.

Ja, ga naar mijnAnna.nl en log in. Op een tablet of smartphone kan mijnAnna er anders uitzien dan op een laptop of pc, omdat mijnAnna zich aanpast aan de schermgrootte.

Nee de gegevens worden niet in een andere applicatie opgeslagen. Ze worden zichtbaar gemaakt vanuit het bronsysteem en bij elke aanroep ververst.

Als patiënt kunt u zelf online uw medisch dossier inzien. In het medisch dossier vindt u persoonlijke informatie, medische gegevens, metingen en uitslagen van bijvoorbeeld laboratoriumonderzoek. Verder is het mogelijk om medische brieven in te zien. Daarnaast vindt u uw geplande afspraken en opnames in “Agenda”. Ook afspraken, opnames en uitgevoerde operaties uit het verleden vindt u in “Agenda”. Op termijn is het ook mogelijk om herhaalrecepten aan te vragen, online afspraken te plannen en vragenlijsten in te vullen.

Het Anna Ziekenhuis vindt het belangrijk dat u als patiënt uw medisch dossier online kunt inzien. Als patiënt krijgt u dan meer inzicht in uw zorgproces en kunt u, indien gewenst, meer eigen regie nemen. Zo gaat u beter geïnformeerd en voorbereid naar het spreekuur met uw zorgverlener. U bent hierdoor beter in staat om samen met uw zorgverlener te beslissen over de diagnostiek, zorg en behandeling.

De informatie in mijnAnna komt direct uit uw medisch dossier van het ziekenhuis. Als informatie niet klopt kunt u dat bespreken tijdens uw volgende afspraak met uw arts. Uw informatie wordt bij elk bezoek bijgewerkt in uw medisch dossier.

Heeft u een vraag over mijnAnna, een vraag over uw medische gegevens in mijnAnna of over uw persoonsgegevens? Wij helpen u graag. Hieronder vertellen wij u hoe u in contact kunt komen met het Anna Ziekenhuis. Let op: Bij vragen die specifiek over afspraken gaan, die voor de behandelend arts bestemd zijn of die inhoudelijk over medische gegevens gaan, kunt u contact opnemen met de betreffende polikliniek. Heeft u een vraag over mijnAnna? Kijk eens bij onze veelgestelde vragen of neem contact op met ons servicebureau via 040-286 4747 of mijnanna@st-anna.nl. Heeft u een medische vraag? Neemt u dan contact op met de betreffende polikliniek. Heeft u een vraag over uw persoonsgegevens? Kloppen uw gegevens niet? Of wilt u een wijziging doorgeven? Ga dan naar: https://www.st-anna.nl/naar-het-ziekenhuis/rechten-plichten/wijziging-in-uw-persoonsgegevens/

Klik op ‘Uitloggen’, links in het menu of aan de bovenkant van uw scherm. U wordt vanzelf uitgelogd als u mijnAnna afsluit. U wordt na een periode van 15 minuten inactiviteit ook vanzelf uitgelogd. Dit is voor uw veiligheid en de bescherming van uw gegevens.

Voor kinderen onder de 16 jaar geldt een specifieke procedure. Kijk hier voor meer informatie over toegang voor kinderen onder de 16 jaar.

Voor kinderen onder de 16 jaar geldt een specifieke procedure. Kijk hier voor meer informatie over toegang voor kinderen onder de 16 jaar.

Bij problemen met inloggen via DigiD verwijzen wij u naar www.digid.nl

Uw uitslagen zijn zichtbaar vanaf 7 dagen, nadat de uitslag bij ons bekend is. Wanneer dat precies is, heeft te maken met het type onderzoek. Als een onderzoek is aangevraagd door uw huisarts, ziet u de uitslag hier niet.  Het kan zijn dat uw behandelaar uw uitslagen nog niet heeft beoordeeld. We raden u aan niet zelf conclusies te trekken. De informatie kan zorgen of vragen bij u oproepen. Bespreek deze tijdens uw eerstvolgende afspraak met uw behandelaar. Indien daar reden voor is nemen wij uiteraard contact met u op.

Schrijf vooraf uw vragen op. U heeft recht op goede informatie. Er zijn drie goede vragen die kunnen helpen om die goede informatie te krijgen. Kijk voor meer informatie op www.3goedevragen.nl. Vraag zo nodig om uitleg van medische termen en waar u terecht kunt als u na het gesprek nog vragen heeft. Neem iemand mee naar het gesprek. Twee horen meer dan één.

Het Anna Ziekenhuis gaat op een veilige manier met uw digitale gegevens om. Wij registreren uw gegevens in uw medisch dossier volgens de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hierdoor is uw privacy gegarandeerd. Kijk voor meer informatie op www.st-anna.nl/privacy

U kunt alleen van mijnAnna gebruik maken door in te loggen met uw DigID. Het Anna Ziekenhuis gebruikt DigID om uw identiteit vast te stellen. U bent er zelf voor verantwoordelijk dat derden geen gebruik maken van uw DigID-inloggegevens. Op het gebruik van DigID zijn aparte voorwaarden van toepassing, die u kunt lezen op www.digid.nl. Al het elektronisch verkeer tussen het Anna Ziekenhuis en uw computer, tablet of smartphone is gecodeerd . Dit betekent dat dit verkeer niet door anderen dan uzelf kan worden gelezen. Het Anna Ziekenhuis is verantwoordelijk om alle veiligheidsmaatregelen te treffen die redelijkerwijs noodzakelijk zijn om veilig gebruik van het portaal te garanderen.

U kunt zelf ook bijdragen aan een veilig gebruik van uw gegevens in mijnAnna:
Log uit op het moment dat u mijnAnna niet meer actief gebruikt en sluit daarna de browser.

  1. Ga zorgvuldig om met afdrukken die u maakt van uw gegevens.
  2. Uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bewaar deze daarom op een veilige plek.
  3. Sla uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord niet op in uw computer, ook al stellen veel computerprogramma’s dit voor. Dit betekent namelijk dat iedereen die toegang heeft tot uw computer, ook uw inlognaam en wachtwoord kan vinden.
  4. Gebruik een screensaver en beveilig uw computer met een wachtwoord. Voorbijgangers kunnen uw gegevens dan niet direct zien als u even weg bent van uw computer.
  5. Gebruikt u draadloos internet? Zorg er dan voor dat uw modem of router beveiligd is met zogenoemde encryptie. Dan kan niet iedereen van uw internetverbinding gebruik maken. In de handleiding van uw apparatuur staat hoe u dit kunt doen.

Dat is afhankelijk van uw webbrowser.
Gebruikt u Edge als browser? Klik dan rechtsboven in uw browser op: ‘…’ (Instellingen en meer). En selecteer ‘Hardop voorlezen’.
Gebruikt u Firefox, Chrome of Safari als browser? Installeer dan eerst een ‘Add-on’.

Let op: medische informatie kan niet hardop worden voorgelezen.

Voor Android: Ga naar de Google Play Store en download de mijnAnna-app. Voor iPhone: Ga naar de App Store en download de mijnAnna-app. Log vervolgens in met uw DigiD op mijnAnna en activeer de app (uw ID en BSN dient in het Anna ziekenhuis geverifieerd te zijn).

Open de mijnAnna-app en accepteer de voorwaarden. Klik op 'Activeer', of ga naar Instellingen, en klik op '(Opnieuw) activeren'. Volg de stappen in de mijnAnna-app. Een volledige instructie is beschreven in de installatiehandleiding.

Elk jaar en als u de app 180 dagen niet gebruikt heeft, moet u de app opnieuw activeren. Dit is nodig vanuit veiligheidsoverwegingen. Ook als u uw gegevens overzet van de ene provider naar de andere provider moet u de app opnieuw activeren.

Open de mijnAnna-app, ga naar Instellingen en klik op "opnieuw koppelen". Volg de stappen in de mijnAnna-app.

Dat kan. U moet de app op elk apparaat los activeren. U kunt dezelfde inlogcode gebruiken.

Dit kan niet. De app is in mijnAnna gekoppeld aan één BSN en dus aan één persoon.

Ja, dit kan op dezelfde tablet.

U kunt uitloggen door de app geheel af te sluiten.

Als het u niet lukt de app te activeren, ontvangen wij graag meer informatie van u: Welke telefoon gebruikt u? Welk besturingssysteem en welke versie daarvan gebruikt u? Wat gaat er exact mis? U kunt dit doorgeven via ons contactformulier of u kunt telefonisch contact opnemen via 040 2864747 of mijnanna@st-anna.nl

Waarschijnlijk staat de knop "Volgende" net buiten beeld. Scroll iets naar onder.

De mijnAnna-app is niet te downloaden op een Windows smartphone.

Complementary Content
${loading}