alert
Optimale beleving

Deze verouderde browser voldoet niet aan de kwaliteitsstandaarden. Uw gegevens kunnen daarom niet volgens de veiligheidseisen worden opgehaald. Het patiëntenportaal ervaart u het best met Mozilla Firefox, Chrome, Safari of Microsoft Edge.

{}

Veelgestelde vragen

MijnAnna is er voor iedereen die naar ons ziekenhuis komt. In mijnAnna kun je je medische gegevens zien en informatie lezen over je afspraak in het ziekenhuis. Als je als patiënt voor het eerst door je huisarts wordt doorverwezen naar het Anna Ziekenhuis, kun je meteen in het patiëntenportaal mijnAnna. Je kunt dan je persoonlijke gegevens controleren en veranderen. En je kunt online je geplande afspraken bekijken. Bij het eerste bezoek aan het ziekenhuis controleren we je identiteitsbewijs. Daarna kun je als patiënt nog veel meer in mijnAnna. Zoals: • Je medische gegevens bekijken • Uitslagen bekijken • Herhaalrecepten aanvragen.

Dit kun je zelf inzien via mijnAnna: • Welke medische behandelingen je hebt gehad • Wat de uitslag van een onderzoek is • Alle medische gegevens die het ziekenhuis van je heeft • Wanneer je een afspraak hebt in het ziekenhuis • Welke afspraken en operaties je hebt gehad • Herhaalrecepten aanvragen. Later kun je in mijnAnna ook: • Online afspraken plannen • Vragenlijsten invullen.

Om mijnAnna te gebruiken op je telefoon, tablet of computer moet je eerst inloggen. Daarvoor heb je een DigiD nodig. Wil je daar meer over weten? Kijk dan op www.digid.nl. Dit heb je nodig om veilig in te loggen: • een computer, tablet of mobiele telefoon met internetverbinding • een telefoonnummer • een geldig DigiD. Let op: Heb je een DigiD met sms-controle aangevraagd? Dan duurt het een paar werkdagen voor je kunt inloggen.

Als je huisarts je voor het eerst doorverwijst naar het Anna Ziekenhuis, krijg je een sms’je. Daarin staat dat je via mijnAnna je gegevens kunt controleren en geplande afspraken kunt bekijken. Je kunt daardoor al voor je eerste bezoek: • Controleren of jouw persoonlijke gegevens kloppen en deze veranderen (wij krijgen die via je huisarts) • Online je geplande afspraken bekijken. Bij jouw eerste bezoek aan het ziekenhuis controleren we je identiteitsbewijs. Daarna kun je in mijnAnna nog veel meer. Zoals: • Je medische gegevens bekijken • Uitslagen bekijken • Herhaalrecepten aanvragen.

Ja, dat kan. Ga naar mijnAnna.nl en log in. Of download de mijnAnna-app via de app store of play store. Let op: op je tablet of telefoon kan mijnAnna er anders uitzien. Dat komt omdat mijnAnna zich aanpast aan je schermgrootte.

Het gebruiken van mijnAnna is misschien even wennen. We helpen je graag verder. Je kunt je vragen stellen aan de Helpdesk Digitale Zorg. Dat kan online, door te bellen of via e-mail. • Bellen: 085 13 04 575 (maandag tot en met vrijdag 08.00 tot 18.00 uur) • Chat: www.helpdeskdigitalezorg.nl/anna (maandag tot en met vrijdag 08.00 tot 18.00 uur) • E-mail: info@helpdeskdigitalezorg.nl. Let op: de Helpdesk is er alleen voor niet-medische digitale vragen, zoals over mijnAnna. Voor medische vragen kun je het ziekenhuis bellen. Zie je iets in je persoonsgegevens wat volgens jou niet klopt? Of wil je een aanpassing doorgeven? Zeg dat dan tegen je arts bij de volgende afspraak. Of ga naar: www.st-anna.nl/naar-het-ziekenhuis/rechten-plichten/wijziging-in-uw-persoonsgegevens.

De Helpdesk Digitale Zorg helpt je online, via de telefoon of via e-mail. • Bellen: 085 13 04 575 (maandag tot en met vrijdag 08.00 tot 18.00 uur) • Chat: www.helpdeskdigitalezorg.nl/anna (maandag tot en met vrijdag 08.00 tot 18.00 uur) • E-mail: info@helpdeskdigitalezorg.nl.

Het is fijn om goed te weten wat er met je aan de hand is. Na een gesprek met bijvoorbeeld een dokter, wil je soms nog even wat nalezen. Of je bent benieuwd wat de uitslag van je onderzoek was. Via mijnAnna kun je snel alle gegevens inzien. En bijvoorbeeld even controleren hoe hoog je bloeddruk de laatste keer was. Als je goed weet wat er met je aan de hand is, kun je ook beter meepraten over je behandeling en welke zorg je graag wil krijgen.

De informatie in mijnAnna komt uit het medisch dossier van het ziekenhuis. Het is belangrijk dat daar geen fouten in staan. Zeg het bij je volgende afspraak tegen je dokter als er volgens jou iets niet klopt. Na je bezoek wordt de informatie aangepast in mijnAnna. Kijk voor meer informatie op: www.st-anna.nl/naar-het-ziekenhuis/rechten-plichten/wijziging-in-uw-persoonsgegevens.

Als de uitslag van een onderzoek definitief is, staat dat meteen in mijnAnna. Bij elk onderzoek is het verschillend hoe lang het duurt voordat de uitslag er is. We kunnen dus niet precies zeggen hoe lang het duurt voordat de uitslag van jouw onderzoek in mijnAnna staat. Als je huisarts een onderzoek heeft aangevraagd, zie je de uitslag niet in mijnAnna. De huisarts legt je uit wat de uitslag betekent. Dat gebeurt tijdens een afspraak. Zo kun je zelf ook meteen vragen stellen als je meer wil weten of als je iets niet begrijpt.

Ja, kinderen tussen 12 en 16 jaar mogen zelf in hun eigen dossier kijken. Voor kinderen onder de 12 zijn er andere regels. Wil je daar meer over weten? Of wil je toegang tot mijnAnna voor je kind regelen? Kijk dan op deze pagina https://www.st-anna.nl/info-voor-patiënten/contact/mijnanna-kinderen-jongeren.

De gegevens van je kind onder 12 jaar kun je bekijken. Is je kind tussen de 12 en de 16 jaar? Dan mag je kind beslissen of jij de gegevens mag zien. Kijk voor meer informatie op deze pagina https://www.st-anna.nl/info-voor-patiënten/contact/mijnanna-kinderen-jongeren.

Jouw persoonsgegevens slaan we alleen op in het systeem van het Anna Ziekenhuis. Je gegevens worden niet doorgegeven. Bij het Anna houden we ons aan de regels van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Kijk voor meer informatie op www.st-anna.nl/privacy.

Het Anna Ziekenhuis gaat veilig met de gegevens in je medisch dossier om. In Nederland zijn daar strenge regels voor. Die staan in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Bij het Anna houden we ons aan de regels van de AVG. Kijk voor meer informatie op www.st-anna.nl/privacy/. Je kunt mijnAnna alleen gebruiken als je inlogt met je DigiD. Zodat niemand zomaar bij je digitale gegevens kan. Al het digitale verkeer tussen het Anna Ziekenhuis en je computer, tablet of smartphone is gecodeerd. Dat betekent dat alleen jij dit kunt lezen. Je moet er wel zelf voor zorgen dat je veilig omgaat met je DigiD. Als je andere mensen de DigiD-inloggegevens geeft, kunnen zij ook in jouw mijnAnna kijken. Dat is niet de bedoeling. Op www.digid.nl staat informatie over de regels waar je je aan moet houden als je DigiD gebruikt.

Ga veilig om met je gegevens in mijnAnna. Hoe? Hou je aan de volgende tips: • Log uit op het moment dat je mijnAnna niet meer gebruikt. Sluit daarna de internetpagina • Wil je je gegevens uitprinten? Ga daar dan zorgvuldig mee om en leg het niet op een plek waar anderen het kunnen zien • Je DigiD-gebruikersnaam en DigiD-wachtwoord zijn alleen van jou. Bewaar ze daarom op een veilige plek • Sla je DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord niet op in je computer. Veel computerprogramma’s stellen dit voor. Maar als je dat doet, kan iedereen die toegang heeft tot je computer, ook je inlognaam en wachtwoord vinden • Gebruik een screensaver. Beveilig je computer met een wachtwoord. Voorbijgangers kunnen je gegevens dan niet meteen zien als je even weg bent van je computer • Gebruik je draadloos internet (wifi)? Zorg er dan voor dat je modem of router goed beveiligd is. Op die manier kan niet iedereen jouw internetverbinding gebruiken. In de handleiding van je apparaten staat hoe je dit kunt doen.

Ja, dat kan! Kijk eerst even welke internetbrowser je gebruikt op je computer.

Gebruik je Edge? Klik dan rechtsboven in het venster op de drie puntjes (‘Instellingen en meer’). En selecteer ‘Hardop voorlezen’.

Gebruik je Firefox, Chrome of Safari als browser? Dan moet je eerst een toevoeging installeren, dit noemen ze een ‘add-on’. Dat doe je zo:

Let op: medische informatie kan niet hardop worden voorgelezen.

Een gesprek met je dokter kan spannend zijn. Daarom is het slim om er van tevoren over na te denken. Tips: - Schrijf vooraf je vragen op. Dan vergeet je niet ze te stellen - Wil je weten welke vragen je kunt stellen? Kijk eens op www.3goedevragen.nl - Begrijp je sommige medische woorden die de dokter gebruikt niet? Wees niet bang om dat te zeggen - Vraag aan de dokter wat je moet doen als je na het gesprek nog vragen hebt - Neem iemand mee naar het gesprek. Dat geeft steun. Bovendien begrijp je met zijn tweeën meer dan wanneer je alleen bent.

Klik op het woord ‘Uitloggen’. Dat staat links in het menu en aan de bovenkant van je computerscherm. Als je mijnAnna afsluit of wegklikt, log je vanzelf uit. Ook als je 15 minuten niets doet in mijnAnna, logt het systeem je vanzelf uit. Dat gebeurt voor je veiligheid. Zo worden je gegevens goed beschermd.

mijnAnna-app

Voor Android: Ga naar de Google Play Store en download de mijnAnna-app. Voor iPhone: Ga naar de App Store en download de mijnAnna-app. Log vervolgens in met uw DigiD op mijnAnna en activeer de app (uw ID en BSN dient in het Anna ziekenhuis geverifieerd te zijn).

Open de mijnAnna-app en accepteer de voorwaarden. Klik op 'Activeer', of ga naar Instellingen, en klik op '(Opnieuw) activeren'. Volg de stappen in de mijnAnna-app. Een volledige instructie is beschreven in de installatiehandleiding.

Elk jaar en als u de app 180 dagen niet gebruikt heeft, moet u de app opnieuw activeren. Dit is nodig vanuit veiligheidsoverwegingen. Ook als u uw gegevens overzet van de ene provider naar de andere provider moet u de app opnieuw activeren.

Open de mijnAnna-app, ga naar Instellingen en klik op "opnieuw koppelen". Volg de stappen in de mijnAnna-app.

Dat kan. U moet de app op elk apparaat los activeren. U kunt dezelfde inlogcode gebruiken.

Dit kan niet. De app is in mijnAnna gekoppeld aan één BSN en dus aan één persoon.

Ja, dit kan op dezelfde tablet.

U kunt uitloggen door de app geheel af te sluiten.

Als het u niet lukt de app te activeren, ontvangen wij graag meer informatie van u: Welke telefoon gebruikt u? Welk besturingssysteem en welke versie daarvan gebruikt u? Wat gaat er exact mis? U kunt dit doorgeven via ons contactformulier of u kunt contact opnemen via mijnanna@st-anna.nl

Waarschijnlijk staat de knop "Volgende" net buiten beeld. Scroll iets naar onder.

De mijnAnna-app is niet te downloaden op een Windows smartphone.

Complementary Content Deferred Modules
${loading}
Deferred Modules